CEVAPLANMIŞ SORULAR

Soru : Meryem Can
23.09.2022

Merhaba hocam, annemin sağ memesine kitle şikayetiyle doktora gittik, ultrason ve mamografi de rastlanan(BI-RADS5) sonuçlara göre biyopsi yapıldı, biyopsi sonucu: Prosedür:Tru-cut, biyopsi Tümör yerleşimi:Sağ meme, saat 8 radiusu Histolojik tür:İnvaziv meme karsinomu, duktal Histolojik derece:(Nottingham Histolojik skorlama) -Glandüler (asiner) /Tübüler diferansiyasyon: 2 Nükleer pleomorfizm:2 Mitoz oranı:2 Toplam skor:6 (Derece 2) Duktal karsinoma in situ( DCIS) :Var Yapısal patern: komedonenkrozlu Nükleer derece:3 Nekroz:var Lenfovasküler invazyon izlenmedi Mikrokalsifikasyon izlenmedi Ek bulgular izlenmedi İmmünohistokimya (4 adet): Östrojen reseptörü (ER): boyanma oranı: %92-%100,boyanma yoğunluğu:kuvvetli Progesteron(PR) :Boyanma oranı:%91—%100,boyanma yoğunluğu:kuvvetli CerbB2:Negatif Kig67: %35 Bu şekilde, annem 44 yaşında, 5 çocuk annesi, ailede daha önce meme kanseri geçiren birey yok, vücudunun başka bir yerinden buraya atma ihtimali nedir sizce, hastalığın durumu ne şekildedir yorumunuzu öğrenebilir miyim teşekkür ederim

Cevap : Prof. Dr. Levent ÇELİK
23.09.2022

Hanım efendi annenize meme kanseri teşhisi konmuş. Bu ciddi bir durumdur. Böyle konuların uzaktan yazışılıp, konuşarak yönetilmesi doğru değildir. Güven ilişkinizin kurulduğu bir meme cerrahına, medikal onkoloğa ve meme radyoloğuna ihtiyacınız var. Bu kişilerle yüz yüze konuşularak bu hastalığı yönetilmesi daha doğru olur. Meme kanseri tıbbın en iyi tedavi ettiği kanserlerdendir. Şifa dolu tedaviler dilerim.

doktorunuza danisin
DOKTORUNUZA DANIŞIN
Prof. Dr. Levent Çelik sorularınızı yanıtlıyor. Aşağıdaki linke tıklayarak sorunuzu gönderebilirsiniz.